W Volvo Car Group powstał projekt bardzo lekkich akumulatorów, które
mają w istotnym zakresie poprawić wydajność samochodów elektrycznych.
Nowe baterie wykorzystują nanostruktury, kondensatory o dużej pojemności
oraz włókna węglowe - dlatego mają być znacznie lżejsze od tradycyjnych
akumulatorów, wydajniejsze, a przy tym zajmują mniej miejsca w
samochodzie i są przyjazne środowisku.
Akumulatory to obecnie
najsłabsze ogniwo w procesie rozwoju aut elektrycznych i hybrydowych. Są
ciężkie, drogie, mają stosunkowo niewielką pojemność i nie można ich
dowolnie kształtować. Odpowiedzią na te problemy jest najnowszy projekt
współfinansowany ze środków unijnych, którym kieruje londyński Imperial
College. Wśród pozostałych 8 członków grupy badawczej Volvo jest jedynym
producentem samochodów.
Badania trwały 3,5 roku. W ich wyniku powstały specjalne panele, w które wyposażono eksperymentalny egzemplarz Volvo S80.
Całość czytaj w Portalu Branży Akumulatorowej AkuBiz.biz :
http://www.akubiz.biz/artykul,78,bateria-w-klapie-bagaznika-albo-w-drzwiach