
Jedyny producent w Polsce który postawił na dalekowschodnie technologie w procesie produkcji tlenku ołowiu. Czy decyzja była słuszna? 30 lat na rynku, 3-4 pozycja na polskim rynku i zakład produkcyjny który po rozbudowie ustępuje jedynie Poznańskiej Centrze. Konsekwencja + Najciekawszy w Polsce system dystrybucji akumulatorów, oparty sieć własnych składów fabrycznych powoduje że Mielecki producent może jeszcze powalczyć z ZAP-SZNAJDER SA o pozycję wice lidera.

Choć gdyby Centre potraktować jako oddział amerykańskiego Exide, i nie traktować jako polską firmą w znaczeniu gdzie wypływa zysk, to AUTOPART już dziś mógłby myśleć (oczywiście w perspektywie 3-5 lat) aby wyrosnąć na lidera Polskie rynku. To jednak wymagało by zwiększenia kapitału firmy o dziesiątki milinów, co może jedynie dać giełda lub solidny fundusz inwestycyjny.
Firma
AUTOPART jako jedyny producent w kraju wytwarza tlenek ołowiu
(podstawowy składnik pasty akumulatorowej) metodą rozpyleniową opartą na
systemie BARTONA. Metoda ta jest stosowana w krajach Ameryki Północnej i
Dalekiego Wschodu, gdzie wytwarzane jest 75% światowej produkcji
akumulatorów. Jej cechą charakterystyczną jest łatwość i czułość
sterowania procesem , co pozwala otrzymać wyrób o żądanych parametrach i
utrzymać jego jakość na stałym poziomie. Wytworzone cząstki ołowiu są
stałe wymiarowo – umożliwia to wytworzenie masy czynnej o jednolitych
parametrach co przyczynia się do uzyskania wysokiej pojemności.
Wszystkie etapy produkcji i kontroli
odbywają się na maszynach i urządzeniach renomowanych światowych firm
takich jak: Pompeo Catelii (sezonowanie płyt akumulatorowych) MAC-USA
(dzielarka MACparter, dynaMAC/COS, system pastowania płyt optaMAC 610),
LINKLATER-USA (młyn Bartona), WIRTZ (odlewarki kratek), TEKMAX-USA
(koperciarka), SOVEMA-Włochy (linia montażowa), Digitron – USA (moduły
do formacji i aparatura do testowania akumulatorów); La Pneumatica linia
do ostatecznego testowania i mycia akumulatorów.