wtorek, 8 kwietnia 2014

ZUŻYTE AKUMULATORY PRZESŁAĆ KURIEREM?

CZY ZUŻYTE AKUMULATORY MOŻNA PRZESŁAĆ DO PUNKTU SPRZEDAŻY ZA POŚREDNICTWEM FIRMY KURIERSKIEJ?
Byłoby to możliwe, gdyby firma kurierska spełniała wymagania określone dla transportującego odpady w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21, z późn. zm.) – dalej u.o. Przy założeniu, że firma taka dotychczas nie spełniała wymagań w zakresie transportu odpadów, powinna uzyskać zezwolenie na transport odpadów lub wpis do rejestru prowadzonego przez starostę.

Uzasadnienie:

Docelowo, z chwilą utworzenia rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 u.o., transportujący odpady będzie obowiązany posiadać wpis do tego rejestru. Rejestr ma być utworzony w terminie nie później niż do dnia 23 stycznia 2016 r. Transportujący odpady prowadzący działalność przed utworzeniem rejestru będzie obowiązany w terminie 6 miesięcy od utworzenia rejestru złożyć wniosek do marszałka województwa o wpis do tego rejestru, podmiot rozpoczynający działalność po utworzeniu rejestru będzie obowiązany uzyskać wpis do rejestru przed rozpoczęciem działalności.

Przejściowo, do czasu utworzenia rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 u.o., zgodnie z art. 233 u.o. transport odpadów odbywa się na podstawie zezwolenia wydanego na podstawie dotychczasowych przepisów, tj. art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243, z późn. zm.) – dalej u.o. z 2001 r.
Cały teks w portalu AkuBiz.biz