100 lat temu Bosch wprowadził na rynek prądnicę z regulatorem napięcia dla pojazdów mechanicznych. Prądnica, współcześnie nazywana alternatorem, miała być na początku źródłem energii dla elektrycznych reflektorów, a stała się fundamentem dla funkcji elektrycznych w samochodach.
Oprócz reflektorów, w pojazdach szybko pojawiły się inne odbiorniki elektryczne, np. elektryczny rozruszniki (1914 r.) i pierwszy elektryczny napęd dla wycieraczek (1926 r.). Obecnie produkowane alternatory dostarczają prąd do wielu układów elektrycznych, dzięki którym samochody są czyste i oszczędne, a także bezpieczne i komfortowe. – Alternatory są coraz mniejsze, bardziej wytrzymałe i wydajniejsze – podsumowuje rozwój tej techniki Ulrich Kirschner, Prezes działu branżowego Bosch Starter Motors and Generators. Podczas gdy pierwsze prądnice dysponowały prądem o wartości 4 amperów, najnowsza generacja alternatorów Bosch – Power Density Line dla samochodów osobowych oferuje urządzenia o zakresie prądów maksymalnych od 130 do 250 amperów.