|
Na Targach IAA we Frankfurcie, głównej imprezie przemysłu samochodowego, trendem w nowych samochodach okazała się technologia Micro-Hybrid z systemem start-stop.
Wielu producentów samochodowych zaprezentowało jednocześnie w sumie ponad 20 modeli, które rozporządzają nową technologią, stworzoną wspólnie z Johnson Controls. Ponad jedna czwarta z nich wyposażona jest w nasz akumulator AGM, który optymalne wspomaga tę energooszczędną technikę. System start-stop oszczędza energię poprzez wyłączanie silnika, kiedy tylko samochód stoi: na czerwonych światłach lub w korku. Rezultatem tego jest znacznie mniejsze zużycie paliwa, do około dwunastu procent. Naturalnie, że redukuje się przy tym emisja CO2.
Wielu producentów samochodowych zaprezentowało jednocześnie w sumie ponad 20 modeli, które rozporządzają nową technologią, stworzoną wspólnie z Johnson Controls. Ponad jedna czwarta z nich wyposażona jest w nasz akumulator AGM, który optymalne wspomaga tę energooszczędną technikę. System start-stop oszczędza energię poprzez wyłączanie silnika, kiedy tylko samochód stoi: na czerwonych światłach lub w korku. Rezultatem tego jest znacznie mniejsze zużycie paliwa, do około dwunastu procent. Naturalnie, że redukuje się przy tym emisja CO2.
Liczba szacowanych samochodów mikrohybrydowych, które w przyszłym roku opuszczą taśmę produkcyjną to 2,5 miliona. Trwałym składnikiem tych pojazdów jest akumulator AGM (Absorbent Glass Mat).
Johnson Controls intensywnie pracuje nad rozwojem nowych systemów z renomowanymi producentami samochodów. Centrum tych wspólnych starań to zapewnienie wystarczającej ilości energii na pewne i niezawodne uruchomienie pojazdu. Przede wszystkim w ruchu miejskim przy użyciu akumulatorów tradycyjnych zdarza się często, że ilość tej energii zawodzi. Jeśli chodzi o system start-stop, akumulator AGM to dla przemysłu rozwiązanie idealne. Dysponuje on o wiele bardziej większą odpornością na rozładowania cykliczne i szybciej można go doładowywać niż tradycyjne akumulatory ołowiowo-kwasowe. Akumulator AGM udowadnia to od pewnego czasu w samochodach klasy luksusowej, które mają szczególnie wysokie wymagania wobec jego wydajności. Specjalnie dla tego obszaru dla rynku skonstruowany został i odniósł sukces akumulator VARTA ULTRA dynamic.
Johnson Controls pracuje z przemysłem samochodowym również nad tym, aby generować te dane, które optymalnie sterowałyby oprogramowaniem akumulatora. Dzięki temu możliwym będzie w przyszłości dla partnerów handlowych i zakładów produkcyjnych takie rozwiązanie, które zapewni optymalną kompatybilność akumulatora i jego oprogramowania.
„Im więcej modeli mikrohybrydowych takich producentów jak Audi, Mercedes, Volvo i VW na rynku, tym bardziej koniecze dla handlowców, aby mieć wystarczającą ich podaż w magazynie. Tylko tak popyt na części zamienne zostać może szybko i skutecznie zaspokojony.“, powiedział Tony Miller, menadżer produktu w Johnson Controls Power Solutions Europe. „Jako przodujący dostarczyciel akumulatorów AGM w Europie, z ponad 80 procentowym udziałem na rynku w segmencie pierwszego wyposażenia, mamy odpowiedni produkt, którego już dziś możemy dostarczyć naszym partnerom handlowym. Poza tym rozporządzamy koniecznym tu know-how i możemy kompetentnie im doradzać i szkolić. Ponieważ wszystko wskazuje na to, że Micro-Hybrid zdobędzie rynek masowy, stwarza to wielkie szanse dla handlu europejskiego.”, dodał na zakończenie Tony Miller. |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz