Źródło: YOUTUBE
Więcej informacji na stronie producenta. tu
Informacje o technologii orbitalnej lub cycling:
Jednym z przedstawicieli tak zwanych akumulatorów cyklicznych na polskim rynku jest EXIDE X-treme. Zaprojektowany specjalnie po to, by sprostać coraz większym wymaganiom współczesnych pojazdów odnośnie zapotrzebowania na optymalną moc energii.
Obecnie prawie każdy z produkowanych pojazdów wyposażony jest w wiele rozwiązań i urządzeń zużywających energię elektryczną. Klimatyzacja, ogrzewanie i nawiew, elektrycznie sterowane szyby, GPS, system car audio oraz podgrzewane siedzenia to najpopularniejsze z nich. Oznacza to konieczność zastosowania akumulatora, który można w znacznym stopniu rozładowywać i doładowywać. Rozwiązaniem na zapotrzebowania rynku okazała się technologia „cycling”, która zapewnia zwiększony czas trwania cykli (25% test wytrzymałości DOD). Taki akumulator mógł powstać dzięki zastosowaniu kopertowego separatora PolyFX – jest to technologia z powodzeniem stosowana w samochodach ciężarowych.
Separator PolyFX składa się ze specjalnie opracowanych splotów włókien poliestrowych wywierających mechaniczny nacisk, dzięki któremu materiał aktywny pasty całkowicie obejmuje płytkę, zmniejszając ryzyko powstania spięć.
Technologia "GEL"
Akumulatory z technologią żelową przeznaczone są głównie do profesjonalnych zastosowań systemów, które wymagają dłuższego okresu eksploatacji przy nierównym ładowaniu i rozładowywaniu (np. przy korzystaniu z energii słonecznej). Z uwagi na nadzwyczajnie niski poziom samorozładowania akumulatory żelowe mają ponad 80% nominalnej pojemności po przechowywaniu ich przez okres 6 miesięcy, a po okresie 2 lat potrafią zachować nawet i 60% pojemności. Bez doładowywania! Stąd też akumulatory te często swoje zastosowanie znajdują w pojazdach stosowanych np. tylko sezonowo.
Tajemnica działania tych akumulatorów tkwi w elektrolicie, który nie występuję w postaci płynnej, a jest zamknięty w żelu. Konsystencja żelowa powoduje, iż elektrolit nie rozlewa się przy ewentualnym przebiciu obudowy i potrafi działać nawet w najbardziej ekstremalnych pozycjach.
Stosowany głównie w: pojazdach terenowych, łodziach, w instalacjach wykorzystujących energię słoneczną.
Technologia "ORBITALNA"
W konstrukcji akumulatora zastosowano zoptymalizowaną koncepcję technologii orbitalnej (inaczej zwaną technologią okrągłych cel - widoczną na zdjęciu), która w znacznej mierze polega na powiększeniu aktywnej powierzchni. Rezultatem takiej konstrukcji jest wyjątkowo niski opór wewnętrzny, który umożliwia szybkie przyjmowanie ładunku elektrycznego o znacznie większej wartości. Tym samym jest on doskonałym rozwiązaniem do zastosowania w pojazdach przeznaczonych do jazdy na krótkich dystansach.
Stosowane głownie w: silnikach z utrudnionym rozruchem, maszynach rolniczych, pojazdach serwisowych, które muszą udzielać niezawodnej pomocy przy rozruchu, pojazdy budowlane oraz sportowe i terenowe.
Jednym z przykładów zastosowania technologi "orbitalnej" w akumulatorch jest model Maxxima firmy Exide (na zdjęciu)
Źródło: Akumulator.pl
Obecnie prawie każdy z produkowanych pojazdów wyposażony jest w wiele rozwiązań i urządzeń zużywających energię elektryczną. Klimatyzacja, ogrzewanie i nawiew, elektrycznie sterowane szyby, GPS, system car audio oraz podgrzewane siedzenia to najpopularniejsze z nich. Oznacza to konieczność zastosowania akumulatora, który można w znacznym stopniu rozładowywać i doładowywać. Rozwiązaniem na zapotrzebowania rynku okazała się technologia „cycling”, która zapewnia zwiększony czas trwania cykli (25% test wytrzymałości DOD). Taki akumulator mógł powstać dzięki zastosowaniu kopertowego separatora PolyFX – jest to technologia z powodzeniem stosowana w samochodach ciężarowych.
Separator PolyFX składa się ze specjalnie opracowanych splotów włókien poliestrowych wywierających mechaniczny nacisk, dzięki któremu materiał aktywny pasty całkowicie obejmuje płytkę, zmniejszając ryzyko powstania spięć.
Technologia "GEL"
Akumulatory z technologią żelową przeznaczone są głównie do profesjonalnych zastosowań systemów, które wymagają dłuższego okresu eksploatacji przy nierównym ładowaniu i rozładowywaniu (np. przy korzystaniu z energii słonecznej). Z uwagi na nadzwyczajnie niski poziom samorozładowania akumulatory żelowe mają ponad 80% nominalnej pojemności po przechowywaniu ich przez okres 6 miesięcy, a po okresie 2 lat potrafią zachować nawet i 60% pojemności. Bez doładowywania! Stąd też akumulatory te często swoje zastosowanie znajdują w pojazdach stosowanych np. tylko sezonowo.
Tajemnica działania tych akumulatorów tkwi w elektrolicie, który nie występuję w postaci płynnej, a jest zamknięty w żelu. Konsystencja żelowa powoduje, iż elektrolit nie rozlewa się przy ewentualnym przebiciu obudowy i potrafi działać nawet w najbardziej ekstremalnych pozycjach.
Stosowany głównie w: pojazdach terenowych, łodziach, w instalacjach wykorzystujących energię słoneczną.
Technologia "ORBITALNA"
Akumulatory z technologią orbitalną zyskały miano baterii wysokoprądowych. Ich główną zaletą jest bowiem to, iż potrafią pokryć zapotrzebowanie na wysoką moc rozruchową nawet kiedy pracują w środowisku gdzie występują duże wstrząsy.
W konstrukcji akumulatora zastosowano zoptymalizowaną koncepcję technologii orbitalnej (inaczej zwaną technologią okrągłych cel - widoczną na zdjęciu), która w znacznej mierze polega na powiększeniu aktywnej powierzchni. Rezultatem takiej konstrukcji jest wyjątkowo niski opór wewnętrzny, który umożliwia szybkie przyjmowanie ładunku elektrycznego o znacznie większej wartości. Tym samym jest on doskonałym rozwiązaniem do zastosowania w pojazdach przeznaczonych do jazdy na krótkich dystansach.
Stosowane głownie w: silnikach z utrudnionym rozruchem, maszynach rolniczych, pojazdach serwisowych, które muszą udzielać niezawodnej pomocy przy rozruchu, pojazdy budowlane oraz sportowe i terenowe.
Jednym z przykładów zastosowania technologi "orbitalnej" w akumulatorch jest model Maxxima firmy Exide (na zdjęciu)
Źródło: Akumulator.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz