Pojazdy z silnikami o dużej mocy, pracujące w skrajnie trudnych warunkach mają najczęściej bardzo wysokie zapotrzebowanie na energię. Mało, która ogólnie stosowana samochodowa bateria sprosta takim obciążeniom, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzą wstrząsy spowodowane trudnymi warunkami terenowymi. W takiej sytuacji potrzebny jest akumulator do zadań specjalnych. Firma Jenox z Chodzieży zaproponowała ostatnio dla tego celu model SHD (Super Heavy Duty).
Jednym z kluczowych elementów, który decyduje o zwiększonej trwałości i wytrzymałości SHD, jest zastosowanie technologii hybrydowej. W praktyce sprowadza się to do użycia różnych stopów przy produkcji kratki, która jest nośnikiem płyty akumulatorowej. Kratka płyty dodatniej wykonana jest ze stopu nisko antymonowego z dodatkiem arsenu.
- Zastosowanie antymonu ma na celu utwardzenie stopu, zwiększenie odporności przeciw udarowej, a także odporności na niszczące działanie kwasu siarkowego. Natomiast dodatek arsenu zwiększa odporność na korozję, gdy akumulatory pracują w warunkach intensywnego wyładowania, mówi Marek Przystałowski dyrektor techniczny Jenox Akumulatory.
- Jeśli chodzi o kratkę płyty ujemnej to wykonana ona jest ze stopu wapniowego, co radykalnie ogranicza poziom samowyładowania. Jednocześnie zastosowany pomiędzy kratkami separator z dodatkową warstwą z włókna szklanego ma gwarantować kilkukrotnie większa odporność na cykliczne wyładowania akumulatora i kilkunastokrotnie większą odporność na wstrząsy i wibracje. Konstrukcja taka ma umożliwiać bezproblemowy rozruch w zmiennych warunkach atmosferycznych od - 40 do + 65 st.C, a dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań zapewniać długoletnie działanie.
Co to oznacza w praktyce? Silniki o dużej mocy i pojazdy pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach cechuje bardzo wysokie zapotrzebowanie na energię. Zastosowanie akumulatorów Jenox SHD ma gwarantować wysoką wydajność energetyczną i wysoki prąd rozruchowy, przy niskim poziomie samo rozładowania. To właśnie dlatego znalazły one swoje zastosowanie w samochodach ciężarowych i autobusach. Struktura akumulatorów SHD z Chodzieży ma gwarantować dużą odporność na wstrząsy i wibracje, co jest szczególnie ważne w przypadku maszyn budowlanych. Co istotne, wszystkie produkty tego segmentu cechuje zwiększona 20-godzinna pojemność. Dowodem na wysoka stabilność parametrów SHD jest stosowanie ich w całej Europie od śródziemnomorskiej Hiszpanii na południu, po kraje Skandynawskie na północy.
Chodzieski producent akumulatorów, firma Jenox zatrudnia blisko 160 osób i posiada przeszło dwudziestoletnie doświadczenie w branży. Linie jej produktów stanowią cztery serie akumulatorów: Gold, Classic, Taxi i Hobby o zróżnicowanych parametrach technicznych. Produkty firmy dostępne są w blisko 900 punktach na terenie całego kraju.
Źródło WNP.PL: tu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz