Przed kolejnym sezonem firma Bosch wprowadza do oferty nowy program akumulatorów do samochodów ciężarowych. Akumulatory T3, T4 i T5 to produkty dopasowane do potrzeb kierowców pod względem zarówno parametrów elektrycznych jak i ekonomicznych.
Nowe akumulatory zastąpią dotychczasowe linie akumulatorów DIN w białych obudowach oraz TECMAXX. Akumulatory Bosch T3, T4, T5 to program skrojony na miarę potrzeb użytkowników. Niezależnie czy szukamy akumulatora do maszyny budowlanej, autobusu, samochodu dostawczego, czy pojazdu ciężarowego z rampą wyładowczą w programie Bosch T3 – T4 – T5 znajdziemy rozwiązanie odpowiadające parametrami elektrycznymi i ekonomicznymi naszym wymaganiom.
Bosch T3 – nieprzerwana praca
Linia T3 to akumulatory, które dzięki zastosowanej do ich produkcji technologii hybrydowej charakteryzują się wydłużającym czas ich eksploatacji niewielkim zużyciem wody. Przeznaczone są do samochodów wyposażonych w niewielką ilość odbiorników energii elektrycznej takich jak samochody komunalne, pojazdy budowlane oraz traktory i ciągniki dla rolnictwa i leśnictwa. Ich odporność na pracę cykliczną przekracza wymagania stawiane przez normę EN. Dzięki temu są w stanie utrzymać w ruchu „kołowy biznes” bez niespodziewanych przerw nawet przy niekorzystnych warunkach pogodowych.
Bosch T4 – odporność w technologii Silver
Akumulatory linii T4 Heavy Duty wykonane są w technologii Silver. Oznacza to, że stop z którego wyprodukowano kratkę dodatnią zawiera w swoim składzie dodatek srebra, które obniża jej oporność właściwą dzięki czemu proces ładowania akumulatora przebiega 1,5 raza szybciej niż wymaga tego norma EN. Ta sama cecha sprawia, że akumulatory linii T4 są wyjątkowo odporne na korozję, co równocześnie wydłuża czas ich użytkowania, a także zapewnia skuteczne funkcjonowanie w ekstremalnych warunkach pogodowych takich jak mróz czy wysoka temperatura. Dzięki zastosowaniu srebrnej technologii zwiększono rezerwę energii, jaką dysponuje akumulator oraz zmniejszono jego zużycie wody. Bosch T4 zużywają wodę w ilości zaledwie 0,2g/Ah. To znacznie lepszy wynik niż wymagania normy EN, która dla akumulatorów absolutnie bezobsługowych przewiduje maksymalną konsumpcje wody w ilości 1,0g/Ah. Te cechy sprawiają, że w porównaniu z akumulatorem konwencjonalnym Bosch T4 mają do 20 proc. wyższą moc startową, 3 razy większa odporność na pracę cykliczną i 10 razy większą odporność na wstrząsy.
Absolutnie bezobsługowe akumulatory linii T4 dzięki zastosowanemu systemowi zabezpieczeń można użytkować zamontowane we wnętrzu pojazdu. O bezpieczeństwie użytkowania T4 decydują:
- Pokrywa labiryntowa, która zapobiega wyciekowi elektrolitu, ponieważ kanaliki labiryntu wychwytują kwas i odprowadzają go z powrotem do akumulatora;
- Filtry teflonowe zintegrowane w pokrywie akumulatora, które chronią produkt przed iskrami zwrotnymi i zabezpieczają przed wydostawaniem się z niego cząstek elektrolitu;
- Centralny przewód wylotowy, który w razie przeładowania akumulatora odprowadza nadmiar gazu na zewnątrz;
- Korki Security+, które stanowią dodatkowe zabezpieczenie przed wyciekiem elektrolitu przy kącie przechylenia akumulatora wynoszącym 90°, a ponadto dzięki zastosowaniu zintegrowanej uszczelki nawet w przypadku bardzo silnych drgań skutecznie chronią przed wydostawaniem się kwasu na zewnątrz.
Bosch T5 – duże rezerwy energii zwiększają komfort i bezpieczeństwo pracy
Podobnie jak w linii T4 akumulatory z linii T5 Heavy Duty Extra są również wykonane w absolutnie bezobsługowej technologii Silver. Oznacza to, że dysponują tymi samymi zaletami, co akumulatory Bosch T4. Dodatkowo ich separatory zawierają warstwę z włókna szklanego, która stanowi ochronę podczas silnych wstrząsów i zapewnia wyjątkową odporność na pracę cykliczną. Dzięki temu Bosch T5 oferują zwiększoną szybkość magazynowania i oddawania energii elektrycznej, mają w porównaniu z akumulatorami tradycyjnymi 10 razy większą odporność na wstrząsy, 30 proc. dłuższy czas użytkowania, do 30 proc. wyższą moc startową oraz 4 razy większą odporność na częste cykle ładowania i rozładowywania. To sprawia, ze Bosch T5 są idealne do zastosowania w samochodach wyposażonych w dużą ilość odbiorników energii, często użytkowanych przy wyłączonym silniku, do których należą m. in. dalekobieżne samochody ciężarowe z kabiną sypialną, samochody dostawcze z rampami wyładowczymi, wozy straży pożarnej, dalekobieżne autobusy turystyczne, autobusy miejskie. Zaprojektowane w nich duże rezerwy energii zabezpieczają pewne zaopatrywanie w energię elektryczną urządzeń pokładowych poprawiających komfort jazdy (Radio, TV, klimatyzacja, DVD, nawigacja) i bezpieczeństwo jazdy (elektroniczne systemy bezpieczeństwa ABS, ESP).
Akumulatory Bosch T3, T4 i T5 spełniają wysokie wymagania stawiane produktom dostarczanym na wyposażenie fabryczne. Zostały zaprojektowane z myślą o konkretnych zastosowaniach. Każdy z akumulatorów Bosch przeznaczony do konkretnych zastosowań gwarantuje pewność rozruchu, długi czas użytkowania oraz bezpieczeństwo i komfort użytkowania.
Bosch T3 – nieprzerwana praca
Linia T3 to akumulatory, które dzięki zastosowanej do ich produkcji technologii hybrydowej charakteryzują się wydłużającym czas ich eksploatacji niewielkim zużyciem wody. Przeznaczone są do samochodów wyposażonych w niewielką ilość odbiorników energii elektrycznej takich jak samochody komunalne, pojazdy budowlane oraz traktory i ciągniki dla rolnictwa i leśnictwa. Ich odporność na pracę cykliczną przekracza wymagania stawiane przez normę EN. Dzięki temu są w stanie utrzymać w ruchu „kołowy biznes” bez niespodziewanych przerw nawet przy niekorzystnych warunkach pogodowych.
Bosch T4 – odporność w technologii Silver
Akumulatory linii T4 Heavy Duty wykonane są w technologii Silver. Oznacza to, że stop z którego wyprodukowano kratkę dodatnią zawiera w swoim składzie dodatek srebra, które obniża jej oporność właściwą dzięki czemu proces ładowania akumulatora przebiega 1,5 raza szybciej niż wymaga tego norma EN. Ta sama cecha sprawia, że akumulatory linii T4 są wyjątkowo odporne na korozję, co równocześnie wydłuża czas ich użytkowania, a także zapewnia skuteczne funkcjonowanie w ekstremalnych warunkach pogodowych takich jak mróz czy wysoka temperatura. Dzięki zastosowaniu srebrnej technologii zwiększono rezerwę energii, jaką dysponuje akumulator oraz zmniejszono jego zużycie wody. Bosch T4 zużywają wodę w ilości zaledwie 0,2g/Ah. To znacznie lepszy wynik niż wymagania normy EN, która dla akumulatorów absolutnie bezobsługowych przewiduje maksymalną konsumpcje wody w ilości 1,0g/Ah. Te cechy sprawiają, że w porównaniu z akumulatorem konwencjonalnym Bosch T4 mają do 20 proc. wyższą moc startową, 3 razy większa odporność na pracę cykliczną i 10 razy większą odporność na wstrząsy.
Absolutnie bezobsługowe akumulatory linii T4 dzięki zastosowanemu systemowi zabezpieczeń można użytkować zamontowane we wnętrzu pojazdu. O bezpieczeństwie użytkowania T4 decydują:
- Pokrywa labiryntowa, która zapobiega wyciekowi elektrolitu, ponieważ kanaliki labiryntu wychwytują kwas i odprowadzają go z powrotem do akumulatora;
- Filtry teflonowe zintegrowane w pokrywie akumulatora, które chronią produkt przed iskrami zwrotnymi i zabezpieczają przed wydostawaniem się z niego cząstek elektrolitu;
- Centralny przewód wylotowy, który w razie przeładowania akumulatora odprowadza nadmiar gazu na zewnątrz;
- Korki Security+, które stanowią dodatkowe zabezpieczenie przed wyciekiem elektrolitu przy kącie przechylenia akumulatora wynoszącym 90°, a ponadto dzięki zastosowaniu zintegrowanej uszczelki nawet w przypadku bardzo silnych drgań skutecznie chronią przed wydostawaniem się kwasu na zewnątrz.
Bosch T5 – duże rezerwy energii zwiększają komfort i bezpieczeństwo pracy
Podobnie jak w linii T4 akumulatory z linii T5 Heavy Duty Extra są również wykonane w absolutnie bezobsługowej technologii Silver. Oznacza to, że dysponują tymi samymi zaletami, co akumulatory Bosch T4. Dodatkowo ich separatory zawierają warstwę z włókna szklanego, która stanowi ochronę podczas silnych wstrząsów i zapewnia wyjątkową odporność na pracę cykliczną. Dzięki temu Bosch T5 oferują zwiększoną szybkość magazynowania i oddawania energii elektrycznej, mają w porównaniu z akumulatorami tradycyjnymi 10 razy większą odporność na wstrząsy, 30 proc. dłuższy czas użytkowania, do 30 proc. wyższą moc startową oraz 4 razy większą odporność na częste cykle ładowania i rozładowywania. To sprawia, ze Bosch T5 są idealne do zastosowania w samochodach wyposażonych w dużą ilość odbiorników energii, często użytkowanych przy wyłączonym silniku, do których należą m. in. dalekobieżne samochody ciężarowe z kabiną sypialną, samochody dostawcze z rampami wyładowczymi, wozy straży pożarnej, dalekobieżne autobusy turystyczne, autobusy miejskie. Zaprojektowane w nich duże rezerwy energii zabezpieczają pewne zaopatrywanie w energię elektryczną urządzeń pokładowych poprawiających komfort jazdy (Radio, TV, klimatyzacja, DVD, nawigacja) i bezpieczeństwo jazdy (elektroniczne systemy bezpieczeństwa ABS, ESP).
Akumulatory Bosch T3, T4 i T5 spełniają wysokie wymagania stawiane produktom dostarczanym na wyposażenie fabryczne. Zostały zaprojektowane z myślą o konkretnych zastosowaniach. Każdy z akumulatorów Bosch przeznaczony do konkretnych zastosowań gwarantuje pewność rozruchu, długi czas użytkowania oraz bezpieczeństwo i komfort użytkowania.
Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków. Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 280 tys. pracowników, wyniosły w 2008 roku 45,1 mld euro. Założony w 1886 roku w Stuttgarcie przez Roberta Boscha (1861-1942) "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" to dziś wielki koncern reprezentowany przez spółkę Robert Bosch GmbH oraz około 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach świata. Organizacja skupia ponadto ośrodki badawczo-rozwojowe i fabryki oraz dysponuje sprawnie funkcjonującą siecią dystrybucyjną. Aby utrzymać wiodącą pozycję technologiczną na rynku, Bosch przeznacza co roku ponad 3,5 miliardy euro na działalność badawczo-rozwojową, a w samym tylko 2008 roku przedsiębiorstwo zgłosiło do patentu ponad 3 tys. innowacji.
Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG.
Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, elektronarzędzi Bosch, Skil, Dremel i Rotozip, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).
Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl
Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG.
Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, elektronarzędzi Bosch, Skil, Dremel i Rotozip, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).
Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz